Sitemenu

maandag 19 februari 2018
content-main-left

Nieuws

DGZ introduceert elektronische oormerken

01-12-2017  · 1 reactie

Vlaamse rundveehouders kunnen voortaan kiezen voor elektronische oormerken in de veestapel. Dat meldt Dierengezondheidszorg Vlaanderen (DGZ).

De elektronische oormerken kunnen bij de identificatie van een kalf worden gebruikt en behoren nu ook tot de keuzemogelijkheden bij het bestellen van nieuwe oormerken.

Dierherkenning

Met de elektronische oormerken komt DGZ tegemoet aan de groeiende vraag van de rundveesector naar elektronische oormerken die de mogelijkheid bieden om dieren officieel te identificeren en die benut kunnen worden als dierherkenning binnen de bedrijfsvoering.

Veehouders die overwegen om te schakelen naar elektronische oormerken, kunnen het best informeren bij de leverancier van het systeem of herkenning via elektronische oormerken mogelijk is.

Geen verplichting

De keuze voor elektronische oormerken is vrijblijvend en geen verplichting. Naast het elektronische oormerk blijft het tweede oormerk het gekende, niet-elektronische bvd-oormerk.

Een elektronisch oormerk kost 3,55 euro, voor hermerking 2,10 euro. Voor het aanbrengen van het oormerk is een specifieke tang vereist.

De elektronische oormerken kunnen benut worden voor dierherkenning binnen de bedrijfsvoering
De elektronische oormerken kunnen benut worden voor dierherkenning binnen de bedrijfsvoering

Cheap goods

I do believe all of the ideas you've offered for your post. They are really convincing and will definitely work. Still, the posts are very quick for newbies. May just you please extend them a little from next time? Thank you for the post. eddabaedgddd

Laat een reactie achter

De inhoud van dit veld is privé en zal niet openbaar worden gemaakt.
content-main-right

Tip de redactie!

Heeft u nieuws dat voor de redactie interessant is? Laat het ons weten!

Poll

Tijdens het vleesveecongres in Oudenaarde en Lummen werd meermaals gesteld dat het Belgisch rundvlees meer een eigen verhaal moet hebben. Daarbij kunnen de vleesveehouders ook zelf ambassadeur zijn voor hun product. De invulling hiervan kan op diverse manieren, zo werd aangetoond tijdens het vleesveecongres. Maar hoe zou u het invullen?
De afzet zelf in handen nemen richting slagers en winkels
Opzetten van een eigen hoeveslagerij
Deelname aan een producentenorganisatie
De deuren van mijn bedrijf regelmatig openzetten voor bezoek
Promotie is een taak voor de VLAM
right