Een glas rode wijn bij vlees kan kanker voorkomen. Dat blijkt uit Israëlisch onderzoek. Zo meldt Meat & Meal het Nederlands vakblad voor de vleesindustrie De rode wijn maakt enkele schadelijke chemische stoffen die ontstaan bij de vertering van rood vlees, onschadelijk. Deze stoffen kunnen kanker veroorzaken, verharde aders, diabetes of Parkinson.De polifenolen in de wijn zouden verantwoordelijk zijn voor deze positieve effecten. Dit zijn krachtige antioxidanten die schade aan de lichaamscellen voorkomen. Deze polifenolen zitten in grote hoeveelheden in rode wijn maar ook in fruit en groenten. Eerdere studies toonden al aan dat slechts een half glas rode wijn per dag het risico op sterfte door hartziekten doet verminderen.
Heeft u nieuws dat voor de redactie interessant is? Laat het ons weten!
Laat een reactie achter