Sitemenu

zondag 22 september 2019
content-main-left

Nieuws

Europa gaat gedurende drie jaar in België een campagne ter promotie van kalfsvlees co-financieren. De campagne – in Vlaanderen uitgevoerd door VLAM – wil het belang van kalfsvlees versterken en de verkoop en consumptie stimuleren.

VLAM, het Vlaams Centrum voor Agro- en Visserijmarketing, zal de campagne met de slogan ‘1 goed idee voor 1000 goede ideeën’ vanaf juni uitrollen.

De campagne omvat onder andere de lancering van de website ‘gekopkalfsvlees.be’.

Wedstrijd met topchefs

Naast een nieuwe website is ook een uitgebreide instore campagne bij Belgische retailers en slagers gepland, een grote onlinewedstrijd met drie Europese chefs (een Italiaan, een Fransman en een Belg) en een inspire­rend receptenboekje.

Ten slotte wordt een originele pr-cam­pagne opgezet in samenwerking met jonge talentvolle chefs en foodies om ook de aanwezigheid in de media te verhogen.

85 procent van het Europees kalfs­vlees wordt geproduceerd in Nederland, Frankrijk, Italië en België.

 

Vanaf juni loopt in Vlaanderen een nieuwe campagne ter promotie van kalfsvlees
Vanaf juni loopt in Vlaanderen een nieuwe campagne ter promotie van kalfsvlees
right