Sitemenu

maandag 19 augustus 2019
content-main-left

Nieuws

Crowdbutching, het moederbedrijf achter onder meer de online vleesverkoper Koopeenkoe.nl, zegt al 100.000 klanten te hebben en rekent dit jaar op een omzetgroei met 50 procent. Dat meldt directeur Berend te Voortwis in het AD.

Crowdbutching is actief in Nederland, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk. Zo’n 110 boeren leveren rundvlees aan Crowdbutching.

Kopers kiezen via de websites van Crowdbutching - zoals Koopeenkoe.nl in Nederland - zelf hun dier uit direct bij de boer. Zodra de koe volledig is verkocht gaat het dier naar de slacht. Altijd op maximaal een half uur reizen van de boerderij. De koe blijft dan twee dagen bij de slachterij om weer rustig te worden en wordt pas dan geslacht. Vervolgens rijpt het vlees een paar weken en wordt het in vleespakketten aan de klanten thuis geleverd. Tussen bestelling en levering liggen gemiddeld vier weken.

 

Het rundvlees wordt aan huis bezorgd (foto: koopeenkoe.nl)
Het rundvlees wordt aan huis bezorgd (foto: koopeenkoe.nl)
right